آموزش ترکیبی در مدارس در دوران پساکرونا!

python

بیشتر افراد، در ابتدا تصور می‌کردند که این بیماری، طی چند روز یا چند ماه، برای همیشه ریشه‌کن خواهد شد و طبق روال گذشته، همۀ مردم جامعه در حوزه‌های فعالیتی خود حاضر خواهند شد!

در این میان، شرایط معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان بیش از سایر افراد جامعه، پیچیده و مبهم بود!

دقیقاً در چنین شرایطی بود که ضرورت آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، برای همه به ویژه مُتولیان اَمر آموزش، بیش از پیش، پر اهمیت ظاهر شد. 

از سوی دیگر، اغلب فراگیران و همچنین معلمان و اساتید، برای شروع یا ادامۀ دورۀ تحصیلی، به امکانات و تجهیزات مدرن و کارآمد نیاز داشتند، تجهیزاتی مانند گوشی موبایل هوشمند، تبلت و . . . .  البته مهمتر از تجهیزات، امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت بود.

همه چیز دربارۀ اهمیت آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا!

به نظر شما، راهکار اساسی و کارآمد برای گُذر از این شرایط پیچیده و ناشناخته چیست؟

راهکار و راه‌حل منطقیِ که بیشتر فعالان حوزۀ آموزش و متخصصین فناوری اطلاعات، ارائه نمودند، راه‌اندازی سامانه مدرسه مجازی برای مدارس مختلف بود. با راه‌اندازی و اجرای سامانه آموزش مجازی سما، بسیاری از دانش‌آموزان و معلمین، همانند سال‌های گذشته، در کلاس‌های درس حاضر شده و با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر می‌پرداختند. اتفاق خوشایندی که باعث تغییر و تحول عظیم در عرصۀ آموزش و فضای آموزشی مدارس شد.

آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، امکان دستیابی به جدیدترین و بهترین شیوه‌های آموزشی را برای همگان، به ویژه معلمان و دانش‌آموزان را فراهم نمود.

با آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، تمام محرومیت‌های تحصیلی، حذف شدند!

دانش‌آموزان زیادی بودند که پیش از دوران کرونا، شرایط و امکان حضور در مدارس را نداشتند! به همین خاطر، از تحصیل در مقاطع مختلف حتی مقاطع ابتدایی، محروم می‌شدند!

دلایل مختلفی، باعث محرومیت آنها شده است که از مهمترین آنها،  فاصلۀ طولانی مدرسه تا محل سکونت و نبود مدارس برای مقاطع تحصیلی بالاتر می‌باشد.

 با شروع آموزش آنلاین یا آموزش برخط، بسیاری از مشکلات و معضلات این چنینی رفع شده و در همین راستا، دانش‌آموزان زیادی از امکانات آموزشی جدید بهره‌مند شدند. فراهم نمودن امکان دسترسی رایگان، یکسان و همچنین یکنواخت در دوره‌های تحصیلی مختلف، یکی از مهمترین مزایای، چنین شیوۀ آموزشی است.

14000710000722_Test_NewPhotoFree.jpg

آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا

مطمئناً با گسترش و توسعۀ چنین شیوۀ آموزشی، هیچ یک از دانش‌آموزان ایرانی، از ادامۀ تحصیل و پیشرفت تحصیلی، باز نمانده و با جدیدترین متدهای آموزشی نیز آشنا خواهند شد. بسیاری از کارشناسان حوزۀ آموزش، معتقدند، آموزش الکترونیکی، باعث افزایش انگیزۀ دانش‌آموزان شده و میزان یادگیری و دقت عمل آنها نیز افزایش یافته است.  

شاید در ابتدای کار، نواقص و کاستی‌های زیادی در این شیوۀ آموزشی دیده می‌شد، اما به مرور زمان، با توجه به نیاز دانش‌آموزان و معلمان و البته مدیران مدارس، سامانه آموزش مجازی سما، به شکل جامع و با بیشترین میزان بازدهی در مدارس اجرا شد.

در سامانه اختصاصی آموزش مجازی مدرسه، بسیاری از امور مدرسه مانند ثبت نام دانش‌آموزان، معاونان، معلمان و . . . به صورت آنلاین انجام می‌شود. ضمن آنکه فرایند انتخاب کلاس توسط دانش‌آموزان و همچنین فرایند تشکیل و برنامه‌ریزی برای کلاس‌های مختلف توسط مدیران آموزشی در این سامانه‌ها لحاظ شده است. با این اوصاف، حتی مدیران مدارس نیز برای نظارت و مدیریت امور مختلف مدرسه، نیازی به حضور فیزیکی در مدرسه نخواهند داشت و به واسطۀ سامانۀ آموزش مجازی، در هر موقعیت زمانی و مکانی، کنترل امور را در دست خواهند داشت.

8 ویژگی مهمی که در تداوم آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، تاثیر گذارند؟

 در حال حاضر، دانش‌آموزان زیادی از مزایا و امکانات آموزش الکترونیکی، جهت شرکت در کلاس‌های مختلف، بهره‌مند شده‌اند. بخشی از قابلیت‌های سامانه آموزش مجازی، به معلمین و مدیران آموزشی اختصاص دارد و بخش دیگری از این امکانات، در دسترس دانش‌آموزان است. مهمترین ویژگی‌ سامانه‌های آموزش الکترونیک یا آموزش مجازی شامل موارد زیر می‌باشند:

امکان برگزاری و اتصال به سامانۀ وبینار تا سقف 1000 نفر به طور همزمان
در صورت قطع اینترنت بین المللی، اتصال به سامانه تداوم داشته و کلاس‌ها نیز برگزار خواهند شد.
تمام مراحل ثبت نام دانش‌آموزان از فرم مشخصات فردی تا دریافت مدارک احراز هویت، به صورت آنلاین انجام می‌شود.
در هر کلاس آنلاین، تعداد دانش‌آموزانی که امکان حضور در کلاس را خواهند داشت، 35 نفر می‌باشد.
تمام محتواهای آموزشی که شامل تصاویر، ویدیو، پاورپوینت و . . . هستند، در سامانه ضبط، ذخیره و در سامانه مجدداً بارگذاری می‌شوند.
نام کاربری، رمز ورود و . . . بصورت پیامک خدماتی از طریق پنل سامانه و به صورت خودکار به دانش‌آموزان ارسال خواهد شد.
کلیۀ اقدامات ورود و خروج دانش‌آموزان به کلاس‌های زنده و همچنین فعالیت و مشارکت آنها در کلاس، در سامانه مدرسه مجازی ثبت شده و قابل گزارش‌گیری نیز می‌باشند.
معلمان می‌توانند، تکالیف را برای هر کلاس تعریف کنند و همچنین آنها را تصحیح نمایند.

14000710000723_Test_NewPhotoFree.jpg

8 ویژگی مهمی که در تداوم آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، تاثیر گذارند؟

البته برخی از امکانات و قابلیت‌ها به واسطۀ نصب و اجرای ماژول‌های تکمیلی و کاربردی بر روی سامانه آموزش مجازی سما، در دسترس قرار خواهند گرفت. از جمله ماژول‌های مهم و پرکاربردی که برای این سامانه تعریف شده‌اند می‌توان به ماژول ابزارهای مدیریتی، حساب کاربری، بخش آزمون‌ساز، بخش تکالیف، بخش آموزش آنلاین و آفلاین، لاگین (Login) و . . . اشاره کرد که در صورت لزوم می‌توانید بر روی سامانه اجرا کنید.

چطور از تداوم آموزش الکترونیک در دوران پساکرونا، مطمئن شویم؟

آموزش الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا، بلکه در روزهای پس از درمان این بیماری نیز تداوم خواهد داشت. دلیل اهمیت و ضرورت پایداری آموزش آنلاین و الکترونیک، قابلیت‌های به روز و جدید این شیوۀ آموزشی است. کیفیت مطالب و محتواهای آموزشی ارائه شده در آموزش آنلاین نیز به مراتب بهتر و بالاتر از محتوای آموزشی کلاس‌های حضوری است.

با راه‌اندازی و اجرای سامانه‌های آموزشی مختلف، پشتیبانی کامل و همچنین خدمات ارزنده به کاربران سامانه آموزش مجازی سما ارائه خواهد شد. اگر از متقاضیان خرید بسته‌های ویژه این سامانه هستید، حتماً شماره 7 را به 100094000 ارسال کنید تا کارشناسان سامانه تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه نمایند.