خطا در ارسال پیام
پیام ارسال شد

قوانین سرویس‌ها

قرارداد استفاده از خدمات

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های سما منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و جرایم رایانه ای است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های سما تغییراتی در آینده ایجاد شود، آخرین بروزرسانی در وبسایت منتشر می­شود

ثبت نام شما در سایت سما به منزله قبولی شرایط این قرارداد است و برای شما ایجاد حق و تکلیف می کند، پس لطفا آن ها را به دقت مطالعه نمایید.

تعاریف

کاربر:

بطور کلی کاربر هر شخص حقیقی، حقوقی و یا دارنده علامت تجاری است که از خدمات سما استفاده می نماید. سما می تواند به صلاحدید خود از ثبت نام و اشتراک کاربر یا تمدید آن خودداری نماید.

مخاطب:

کسانی که بواسطه خدمات سما با کاربر ارتباط بر قرار می کنند، مخاطب نامیده می شوند.

خدمات:

منظور از خدمات در این قرارداد، ارایه خطوط تلفن، تلفن گویا، منشی حقیقی، پنل پیامک بر روی شماره اختصاصی و سایر خدماتی است که ممکن در هر زمانی اضافه گردد یا جایگزین این خدمات شوند.

تغییر در محتوای خدمات به وسیله کاربر از سوی سما به کارشناس ارجاع می گردد و در صورت مغایرت با قوانین و مقررات حذف گردیده و امکان اعمال تغییرات برای کاربر از بین می رود.

حساب کاربری:

پس از ثبت نام کد فعالسازی به شماره تلفن همراه یا ایمیل کاربر ارسال می گردد و از این طریق امکان دسترسی به حساب کاربری برای وی فراهم می شود. حساب کاربری اطلاعات منحصر به فردی است که در اختیار کاربر قرار می گیرد و شامل نام کاربری و رمز عبور خواهد بود.

نظارت کاربر بر جزییات خدمات از طریق حساب کاربری مقدور خواهد بود. مسئولیت حساب کاربری با مالک آن است. بازیابی رمز عبور تنها از طریق ایمیل ثبت شده در زمان ثبت نام ممکن است.

قطع خدمات:

قطع خدمات به موجب این قرارداد به منزله فسخ قرارداد است.

دارایی های فکری

به کلیه دارایی هایی نظیر طرح های صنعتی یا گرافیکی، اسرار فنی، شغلی و تجاری، نوشته ها، شعارهای تبلیغاتی، نام دامنه، نام تجاری، علائم تجاری و یا شعارهای تبلیغاتی گفته می شود، اعم از آنکه ثبت شده یا نشده باشند.

مقررات و شرایط خاص

ممکن است علاوه بر تعهدات این قرارداد، هر یک از خدمات دارای مقررات خاص باشد. کاربر علاوه بر تعهدات مندرج در این قرارداد، ملزم به رعایت سایر مقررات مرتبط با خدمات است که در وب سایت سما اعلام می شود. ممکن است مقررات و شرایط خدمات سما در طول زمان تغییر کنند و کاربر متعهد به رعایت آن ها است. به همین دلیل کاربر موظف است، جهت اطلاع یافتن از تغییرات مذکور، تمهیداتی بیاندیشد. در صورت تعارض مقررات و شرایط خدمات با مفاد این قرارداد، مفاد قرارداد میان طرفین حاکم است.

مدت قرارداد

این قرارداد تا زمانی که حساب کاربری فعال است و در مواردی که مهلتی برای تمدید خدمت در نظر گرفته شده تا پایان این مدت معتبر است. مسئولیت های کاربر در خصوص خسارات وارده به سما ، مخاطبان و یا اشخاص ثالث که مرتبط با استفاده از خدمات سما باشد، حتی پس از خاتمه استفاده از خدمات نیز پابرجاست.

قانون حاکم

ممکن است اقامتگاه کاربر و یا مخاطب خارج از کشور ایران باشد. به منظور پیشگیری از پیچیدگی های حقوقی ناشی از اختلاف اقامتگاه طرفین، محل انعقاد و اجرای این قرارداد و مقررات مرتبط با آن شهر تهران از ایران و قانون حاکم بر روابط طرفین، قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

خدمات رایگان

خدمات رایگان تنها به منظور آشنایی با خدمات سما می باشد و سما امکان اعمال هر گونه تغییر، محدودیت و توقف خدمات به کاربر را در هر زمان و بدون نیاز به ارایه دلیل دارد. باید مدت زمان ارائه خدمات رایگان بیان شود چون مطابق قانون اگر پیشنهادی ارائه می شود باید قید شود که تا چه مدت اعتبار دارد.

شرایط عضویت

شخص حقیقی بالاتر از ۱۸ سال با بارگذاری مدارک شناسایی و شخص حقوقی با بارگذاری روزنامه های رسمی مربوط به شرکت و سمت مدیران و دارندگان علامت تجاری تنها در صورت بارگذاری گواهی مربوطه از طریق پرتال می توانند اقدام به اخذ اشتراک نمایند. نقص اطلاعات و مدارک می تواند به مسدود کردن بسته منجر گردد.

استفاده از خدمات

استفاده از خدمات ما تنها متعلق به کاربر است و کاربر نمی تواند آن را به صورت جزیی یا کلی و به هر طریقی در اختیار دیگران قرار دهد. در صورت واگذاری، خدمات سریعا، بدون اطلاع و بدون بازپرداخت وجهی قطع می گردد.

به درخواست شما، سما ، شما را به عضویت وبسایت خود در می آورد و استفاده شما از این وبسایت و هرگونه خدمات آن بر اساس این شرایط و مقررات خواهد بود. سما تحت هیچ عنوان شریک قراردادی در قراردادهای شما با مشتریانتان که از طریق وبسایت سما پیدا نموده اید نمی شود.

شما موافقت می نمایید که تنها در راستای فعالیت های مستقل تجاری و حرفه ای خود اقدام به ثبت نام به عنوان کاربر یا عضو می نمایید. سما کاربران خود را مجبور به استفاده از خدمات خود نمی کند.

کاربر متعهد می گردد هزینه هایی که جهت دریافت خدمات از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به حساب سما واریز می نماید متعلق به وی بوده و یا از مالک آن وکالت در پرداخت وجه واریزی داشته است. چنان چه برای سما مشخص گردد که وجه واریزی مستحق اللغیر بوده و متعلق به شخص دیگری می باشد و یا این که اشخاص ثالث با عنوان برداشت غیرقانونی وجه از حساب خود شکایتی مطرح نمایند سما  اقدام به قطع فوری ارایه خدمات موردی و یا کلی، همراه با فسخ قرارداد به کاربر می نماید به علاوه، سما مطابق با قوانین، موظف است مراجع قانونی ذیربط را در این باره آگاه سازد و اطلاعات کاربر را در اختیار مراجع قضایی قرار می دهد و کاربر به تنهایی و مطابق این قرارداد و قوانین و مقررات موجود موظف به جبران کلیه خسارات به اشخاص ثالث و سما می باشد.

کاربر متعهد است از خدمات سما در چارچوب قوانین و اصول اخلاقی استفاده نماید، یعنی نباید خدمات مذکور را ابزاری جهت سوء استفاده قرار دهد.

استفاده از خدمات سما نباید منجر به نقض حقوق دیگران شود. مثلاً کاربر نباید در ضمن استفاده از خدمات پیامکی، بدون اجازه از برند دیگران استفاده نماید.

استفاده از خدمات سما برای کاربر یا مخاطب هیچ حقی نسبت به دارایی های فکری سما ایجاد نمی کند. کاربر نباید در اموال مذکور دخل و تصرف نماید. مثلا طرح های موجود در سایت سما را کپی کند و آن ها را در سربرگ و یا کارت ویزیت خود مورد استفاده قرار دهد.

استفاده از خدمات سما برای کاربر هیچ حقی نسبت به خطوط تلفن و یا شماره های اختصاص داده شده ایجاد نمی نماید. این خطوط مطابق مقررات مخابرات ایران به کاربر واگذار شده و هرگونه تغییر و یا اختلال در آن از عهده سما  خارج است.

استفاده از خدمات سما نباید منجر به نقض حقوق دیگران شود. مثلا کاربر نباید در ضمن استفاده از خدمات پیامکی، بدون اجازه از برند دیگران استفاده نماید.

کاربر نباید از خدمات سما استفاده نامناسب نماید. مثلا استفاده از خدمات سما نباید برای امور فوری و اورژانسی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا همیشه امکان اختلال در ارایه خدمات بوده و ممکن است موجب ورود خسارات جانی و مالی به دیگران شود.

هرگونه فعالیت مشکوک به نقض قانون، اخلاق و یا موارد پیش گفته باشد، می تواند به صلاحدید سما موجب قطع ارایه خدمات موردی و یا کلی همراه با فسخ قرارداد و بدون بازپرداخت وجه شود. به علاوه، سما مطابق با قوانین، موظف است مراجع قانونی ذیربط را در این باره آگاه سازد.

هزینه های دایورت، پیامک های اطلاع رسانی و دقایق اضافه مکالمه از هر بسته به صورت موردی از حساب کاربر کسر می گردد و سما مسئولیتی در خصوص قطع سرویس ها به علت کمبود موجودی را بر عهده نخواهد داشت.

اطلاعات کاربر

مسئولیت صحت اطلاعات و مدارک کاربر، از جمله مجوزهای ارایه شده، در برابر مخاطبین و سما بر عهده خود اوست. اطلاعات کاربر شش ماه پس از اتمام اشتراک، قطع خدمات و یا عدم استفاده از خدمات سایت در سرورهای سما نگهداری خواهند شد.

کاربر باید سما را از تغییرات به وجود آمده در اطلاعاتش به ویژه تغییرات مربوط به اطلاعات تماس خود سریعا آگاه سازد، در غیر اینصورت، ادامه ارایه خدمات به کاربر، فوری و بدون بازپرداخت وجهی قطع می گردد.

در صورت احراز هر اشتباه و یا ایراد قانونی در اطلاعات و مدارک ارایه شده به سما، خدمات ارایه شده به کاربر فوری و بدون بازپرداخت وجهی قطع می گردد.

سما می تواند اطلاعات و فعالیت های کاربر را تنها جهت بهبود ارایه خدمات مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

در هنگام بازدید شما از وبسایت سما ، کوکی‌های مشخصی برای تحلیل استفاده کاربران از این وبسایت بر روی کامپیوتر شما نصب می‌شود. این کوکی‌ها شامل اطلاعات شخصی شما مانند نام، آدرس ایمیل، آدرس پستی و یا شماره تلفن شما نخواهند شد. مهمترین استفاده این کوکی‌ها تحلیل و بررسی رفتار کاربران برای نمایش تبلیغات مناسب به آن‌ها خواهد بود.
شما می توانید تنظیمات مرورگرتان را به نحوی تنظیم کنید که کوکی ها را نپذیرد، اما این کار باعث می شود استفاده شما از سایت با محدودیت هایی مواجه شود. خواهش ما از شما این است که به ما اعتماد کنید و با خیالی آسوده از این که کوکی ها شامل هیچ گونه استفاده از اطلاعات شخصی شما نمی شود و همچنین هیچ ویروسی کامپیوتر شما را تهدید نخواهد کرد، آن ها را فعال کنید.
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از کوکی ها بدست آورید، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www.allaboutcookies.org
یا برای این که بدانید چه طور می توانید آن ها را از مرورگرتان حذف کنید به آدرس زیر بروید:
http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/index.html

رازداری و امنیت

الف)محتوای حساب کاربری، اطلاعات کاربر و جزییات فعالیت های وی، نزد سماا محرمانه است و تنها با حکم قانون و یا مراجع قانونی در اختیار دیگران قرار خواهد گرفت. سما جهت تامین امنیت اطلاعات کاربر تلاش خواهد کرد اما امنیت حساب کاربری در برابر اقدامات غیرقانونی اشخاص ثالث را تضمین نمی کند.

ب) امنیت حساب کاربری در سطح حفاظت از اطلاعات محرمانه کاربران نیست و به کاربران توصیه می شود از نگهداری و یا تبادل اطلاعات محرمانه از طریق خدمات سما خودداری نمایند.

ج) مطابق با قوانین، در صورت پاسخگو نبودن کاربر به شکایات مخاطبینش، سما موظف است اطلاعات تماس کاربر را جهت پیگیری های قضایی در اختیار مخاطب قرار دهد.

نحوه استفاده از اطلاعات

ما از اطلاعات شما برای ارائه سرویس با کیفیت بهتر استفاده می‌کنیم، هم­چنین از اطلاعات شما برای اطمینان از کارکرد سرویس‌ها براساس اهداف در نظرگرفته استفاده می‌کنیم.

ما از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم (مثل نشانی رایانامه‌تان یا شماره تلفن) برای تعامل مستقیم با شما و اطلاع رسانی استفاده می‌کنیم.

برداشتن و یا حذف اطلاعات شما

شما هر وقت که بخواهید می‌توانید اطلاعات خود را در پنل کاربری ویرایش یا حذف کنید.

کیفیت خدمات

سما تلاش می کند خدمات را با کیفیت متعارف به کاربر ارایه دهد اما ممکن است کیفیت خدمات به دلیل عواملی با تغییر مواجه شود. با توجه به اینکه ارایه خدمات از طریق رایانه، اینترنت و یا خطوط تلفن انجام می شود، همیشه امکان اختلال در ارایه خدمات وجود دارد. ممکن است میزان تقاضای خدمات در ساعات یا روزهایی به اوج برسد و به همین دلیل در کیفیت یا زمان ارایه برخی خدمات تغییراتی ایجاد شود.  به همین دلیل سما نمی تواند کیفیت ارایه خدمات را تضمین کند و قبال تغییر کیفیت خدمات مسئولیتی ندارد. در این موارد امکان اعتراض برای کاربر منتفی است مگر آن که تقصیر سما در ارایه خدمات محرز شود، سما متعهد به جبران خسارات کاربر و یا مخاطب خواهد بود. جبران خسارات مذکور بیش از پنجاه درصد هزینه های دریافتی از آن کاربر نخواهد بود.

تمدید خدمات

الف) امکان افزایش نرخ بسته ها و یا مدت ارائه خدمات در زمان تمدید خدمات همواره وجود دارد.

ب) سما نسبت به خسارات احتمالی در فاصله زمانی اتمام بسته های خدماتی تا تمدید آن مسئولیتی ندارد.

ج) چنانچه هزینه های زیرساختی خدمات افزایش یابد،  سما می تواند نرخ بسته ها را بلافاصله افزایش دهد. با تمدید خدمات باقی مانده بسته های قبلی به بسته جدید اضافه نمی گردد. بسته های قبلی در صورت تمام شدن حجم یا مدت زمان استفاده به اتمام میرسند. سما ، در زمان انعقاد قرارداد با ارائه فاکتور، مجموع هزینه و جزییات آن را به کاربر اعلام می کند.

افزایش میزان خدمات

در صورت ارسال درخواست با حجم بالا از سوی اشخاص حقوقی ، پس از بررسی کارشناسی درخواست و مشاوره رایگان به متقاضی امکان تنظیم قرارداد تکمیلی و ارایه پیش فاکتور خدمات جدید وجود دارد. در این صورت پس از پرداخت هزینه ها و مطابق زمان توافقی امکان ارایه خدمات فراهم خواهد شد.

تعویض و انصراف از خدمات

کاربر حق دارد تا هفت روز کاری پس از انعقاد قرارداد (ثبت نام) از خدمات اعلام انصراف یا درخواست تعویض خدمات نماید. در صورت انصراف وجه پرداختی به فاصله سی روز کاری عودت می گردد. پس از این مدت حساب کاربری فعال و خدمات به کاربر ارایه می گردد. در صورتی که کاربر پس از فعال سازی حساب کاربری، از خدمات انصراف دهد، مبالغ پرداخت شده بابت استفاده از خدمات و شارژ حساب کاربری عودت داده نخواهد شد.

پایان و تغییرات در خدمات

الف) سما می تواند در هر زمان و بدون دلیل کیفیت ارایه خدماتش را به صلاحدید خود تغییر دهد یا به ارایه خدماتش پایان دهد.

ب) در صورت بروز هر گونه تغییرات که منشا آن سما نباشد؛ مانند تغییر سر شماره اختصاص داده شده به سما از سوی مخابرات و یا بروز اختلال موقت یا دایم در خدمات رسانی به علل قهری در خطوط تلفن، اینترنت و … مسیولیتی بر عهده سما از بابت جبران خسارت و برگرداندن هزینه های اصلی نخواهد بود.

ج) در صورت قطع خدمات کاربر به هر علت، خسارتی به وی تعلق نخواهد گرفت و وجهی برگردانده نمی شود.

پیامک

سما از خدمات سامانه های پیامکی برای ارسال پیامک به کاربران استفاده می نماید، با این توضیح که سما، دستور ارسال پیامک را از طریق اینترنت به سامانه پیامکی می فرستد. پس از فرستادن دستور ارسال پیامک، هزینه پیامک برای کاربر محاسبه خواهد شد. به علاوه، سما مسئولیتی در قبال اختلال و عدم کارکرد صحیح اینترنت یا سامانه های پیامکی ندارد.

کارهایی که در وب سایت سما نمی توانید انجام دهید

با استفاده از این وب سایت شما موافقت می کنید که این کارها را انجام ندهید:

آدرس ایمیل غیرواقعی ارائه بدهید، هویت دیگران را تقلید یا جعل کنید، یا ارتباط خود با دیگران را به شکل نادرستی نشان بدهید؛ سعی کنید از طریق سما به سیستم­های کامپیوتری یا مطالبی دسترسی غیرمجاز پیدا کنید، یا مهندسی معکوس انجام دهید.

تلاش برای ایجاد وقفه یا تغییر در عملکرد سما به هر شکلی (مثلاً از طریق ارسال انبوه پیام­های ناخواسته یا (flooding) ایجاد بار روی سرورها، یا وارد کردن ویروس، بمب زمانی (time bomb)، اسب تروآ (Trojan horse)، کرم، کنسل بات (cancelbot) یا دیگر روش­های مخرب کامپیوتری و هک کردن؛ استفاده از سماا یا هر بخشی از محتوای آن به شکلی که نقض قوانین نافذ باشد، حقوق مالکیت معنوی یا حقوق دیگری را از ما یا دیگران نقض کند، یا این­که فریب کارانه، وقیحانه، گستاخانه، گمراه­کننده، یا توهین­آمیز باشد؛ استفاده از اسکریپت برای دانلود انبوه محتوا، تبلیغ، برندینگ، یا محتوای پروموشن (ترویجی) در وب­سایت یا محتوای آن وارد کنید؛ به غیر از مواردی که در این توافقنامه اجازه داده شده، دست به کپی، باز توزیع، انتقال، یا تغییر یا سوءاستفاده از محتوا، داده­ها، یا کد وب­سایت بزنید.

مسئولیت ها

کلیه مسئولیت های ناشی از استفاده از خدمات سما از جمله محتوا و دستورالعمل های پاسخگویی به منشی، تلفن گویا و پیامک و ارسال اطلاعات طبقه بندی شده بر عهده کاربر است و سما هیچ گونه مسئولیتی ندارد. به علاوه، کاربر در برابر هر گونه دعوای حقوقی، اداری یا کیفری که به نحوی با فعالیت و یا استفاده از خدمات سمامرتبط باشد، اعم از اینکه در زمان قرارداد یا پس از اتمام مدت قرارداد مطرح گردد، به تنهایی مسئولیت دارد.

اعتبار امری گران بها است و گاهی خسارت وارد بر آن جبران ناپذیر است. در صورتی که سما بواسطه اعمال کاربر، ناچار به جبران خسارت اشخاص ثالث شود، کاربر متعهد است سه برابر مبلغ خسارت پرداخت شده را بابت ورود خسارت به اعتبار مجموعه سما به وی پرداخت نماید.

اشخاص حقوقی و یا برندها باید طی فرآیند ثبت نام و معرفی نامه نمایندگان خود را در استفاده از خدمات تعیین نمایند. در مواردی که مسیولیتی متوجه این دسته از کاربران قرار گیرد، نماینده و شخص حقوقی یا علامت به صورت تضامنی در برابر سما باید جبران خسارت نمایند.

کاربر در قبال حفظ مشخصات حساب خود و رمز عبور آن مسئول است. به علاوه، مسئولیت فعالیت های انجام شده از طریق حساب کاربری با کاربر مربوط به آن است.

سما در برابر خسارات احتمالی ناشی از رفتار مخاطب مانند پیغام نگذاشتن برای کاربر مسئولیتی ندارد.

در صورتی که کاربر یا مخاطبینش به هر طریقی، با واسطه یا بی واسطه، به حقوق مادی و معنوی سما خسارت وارد سازند؛ اعم از اینکه اموال این شرکت را تخریب نمایند یا به اعتبار نام تجاری آن لطمه زنند، کاربر به تنهایی و مطابق این قرارداد و قوانین و مقررات موجود موظف به جبران خسارات می باشد

استفاده از سما و ساخت حساب کاربری در این سامانه صرفا برای اشخاص زنده مجاز میباشد.

ارتباطات طرفین

ارتباط سما  با کاربر از طریق اطلاعاتی است که کاربر در اختیار سما قرار داده است. ابلاغ ها به کاربر می تواند از طریق پیامک، حساب کاربری و یا ایمیل به کاربر صورت گیرد.

کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به سما، از طریق راه های معرفی شده در سامانه انجام میشود و.کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

کاربران با ثبت نام در سما و همچنین با هر بار استفاده از خدمات سامانه می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری شرکت را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته اند.این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند، بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سایت  به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ نامبردگان بوده و کاربران ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف سما به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

در صورت تخلف کاربران از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات و ضوابط شرکت و شرایط این سند و هر اعمال و رفتاری که حضور یک کاربر  را برای شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث خطرناک نماید و یا مطلوب نباشد، شرکت طبق صلاحدید و تشخیص خود نسبت به حذف دسترسی کاربر مذکور از خدمات شرکت اقدام خواهد نمود. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

کاربران با عضویت در خدمات سما قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

برای ثبت و پیگیری شکایات , انتقادات و پیشنهادات خود میتوانید در  ساعات اداری با پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید

استقلال شروط

ممکن است مرجع رسیدگی، یک یا چند بند یا ماده از این قرارداد را به هر علت باطل یا مبطل تشخیص دهد. طرفین توافق می کنند که در این صورت سایر شروط بصورت قراردادی مستقل از شرط باطل یا مبطل میان طرفین حاکم باشد.